Blandad kompott.

Mhm. Så, ESC-kval igår, alltså. Mellanakten var klart evenemangets höjdpunkt, och jag gillade utformingen av scenen och ljussättningen. Vad gäller de tävlande tyckte jag att Israels Boaz gjorde bra ifrån sig, och det var sött att se hur han till synes inspirerats av förra årets vinnande koncept och i slutet av låten halv-omringades av fem samkönade (...?) körpersoner. Elnur & Samir har fortfarande mitt fulla stöd och kärlek (det var dem jag nervöst höll tummarna för när resultatet presenterades), även om sången kanske inte var helt felfri.
Programmet fick mig även att minnas varför jag så starkt ogillade Luuk förra året. Oo, vad jag önskar att han skulle kunna vara tyst någon gång då och då (är det förresten jag som missminner mig, eller försökte Pekka Heino ge ett intryck av någorlunda objektivitet back in the days när han kommenterade? i vilket fall som helst: kom tillbaka, allt är förlåtet). Gör det verkligen saken bättre att han säger redan innan de börjat uppträda att alla bidrag är dåliga? Någonsin hört talas om positivt täkande? Och det blev ju inte direkt trevligare att lyssna på när la Charlotte dök upp.

Och ohmigod you guys, Anzej Dezans (slovenska) hemsida har blivit uppdaterad! För första gången sedan juni 2007!




Och happy birthday to me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback