Semi Final the Second.

Nu är det bara typ två dagar till the grande finale, och den mer musikaliskt-estetiskt  tilltalande av semifinalerna (har inget med Charlotte "jag är så snörd att mitt huvud ser gigantiskt ut" Perelli att göra)  ikväll. Mina favoriter ce soir är:
Sjömanshustrun som sjunger dramatiskt om mörka vatten, Portugal.
Den farliga kvinnan som  är enda tävlande i år att sjunga på grekiska, Cypern.
Den unga flickan som sjunger om kärlek och om tid som går, Albanien.
Den gamle som talar om hur hand var det första Internetet, Kroatien.

Och jag gillar även... Schweiz' Meneguzzi, Turkiets Mor ve Ötesi, Ungerns Csézy


Och jag laddar upp inför finalen genom att måla hjärtan på händerna. Det är singelversionen AKA The Lucia , med en på varje hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback