Sen sätter jag på mig min peruk.

Så (jag vet, jag inleder alltför många meningar med det ordet, helt inkorrekt). I've been thinking. I sommar/höst kommer alltså Hedwig & the Angry Inch spelas på Stockholms Stadsteater, och förstås måste jag åka dit och se den. Dock har jag drabbats av ett smärre dilemma: när tatueringar kommer på tal brukar jag slänga ur mig att jag minsann ska skaffa en sådan som Hedwig har (ett förenklat Origin of love-ansikte), och vad vore ett bättre tillfälle att skaffa tatueringen än inför föreställningen? Det som talar emot inskriberandet av den neo-platonska symbolen i min hud är dels det faktum att jag är allmänt velig, tatueringsrädd och misstänksam mot alla tatuerare jag inte sett på tv i minst en säsong av en dokusåpa, dels att sommaren kanske inte är bästa tiden att tvingas avstå från bad under ett antal läkandeveckor (solning kan jag undvara). Och dessutom, om jag gör som Hedwig och placerar tatueringen på höften, så kommer ingen människa se den iallafall så what's the point. liksom? Ah, quoi faire?
The Origin of love

Stadsteatern har by the way publicerat en video med bilder från repetionerna av Hedwig, och till tonerna av Wig in a box (på svenska!). Très spännande. Min första tanke är att Johanness Bah Kuhnkes uttal/dialekt/artikulation påminner om Veronica Maggio. Fast det kanske bara är, typ, Stockholmska?


Snilleblixt: förutom tatuering borde jag förstås köpa mig någon slags fabulös peruk att ha när jag ser musikalen! Hm, var ska man leta?

Kommentarer
Postat av: lindz

Oj, jag älskar verkligen filmen, så jag skulle nog ha svårt att se musikalen just för att jag uppskattar filmen i sig så mycket, men det vore intressant. Och våga, våga!

Postat av: Raine

du kan ju kolla på tradera! dem brukar ha peruker till resonliga priser. Annars kan du ju försöka googla det.

hur stor vill du ha tatueringen?

2008-07-10 @ 14:39:17
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback