Lighten up, it's just fashion and sculpture.

Idag drog jag i mina fabulösa högklackade fauxconverse-skor och tillsammans med familjemedlemmar/släktingar iväg till Rydals museum för att åter besöka deras utställning (det var, ahem, färre folk där idag än det var på vernissagen) om Badmode, och hade denna gång utrustat mig med en kamera (om än lånad). Et voilà, I made a little photomentary, med inte-helt-utmärkt bildkvalitet.

It's better being infamous than being unfamous - lägg märke till att jag har en vägg all by myself.
image80

Utställningen består - förutom kläder - av olika slags skulpturer skapade av elever från mellan/högstadiet. De som skulpterat människor i badrelaterade situationer hade även skrivit små historier till sina kreationer. Vissa av dessa var smått absurda...

... medan andra, i sin skönhet, bara kan beskrivas med ordet mind-blowing. J'adore följande mycket eleganta kreation.


Bland badkläderna från gymnasiet fanns också många olika stilar, från stickad (j'adore och önskar att jag hade kunnat göra en lika fabulös dräkt), +1 huvudbonad, draperad, rosaglänsande (j'adore färgen) och ett svansbeprytt ufo (jag bara väntade på att den skulle börja röra på sig, à la Hussein Chalayan).
   

Nog om andra. Jag är trots allt relativt självupptagen, så voilà ett antal bilder av min vägg. (Morgonrocken har sett bättre tider. Och värre, för den delen.)
image88

Rocken syns in action och mindre livlös på den bilden nedan.


Et voilà en close-up av själva baddräkten och badmässan.


Vad ingen av oss mer eller midnre amatör-designers dock tog fasta på vad gäller bad - simpuffar! Det var förstås för att vi alla visste att Gareth Pugh redan been there, done that (wrecked that shit, som min morbror skulle ha sagt) way back slash för något år sedan. Även om jag personligen är mer av en pissible-à-porter kinda gal så kan jag inte låta bli att charmas av Gareths inte helt sällan väldigt vältäckande kreationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback