Empire strikes back.

Igår och i förrgår besökte jag som sagt Bröllops & Festmässan på konserthuset i Göteborg, första gången för att hoppa in som modell i en visning av historiska underkläder, och den andra för att titta på (och fotografera) när min syster gjorde detsamma.
   Mässan i sig var full av brudklänningar och kostymer, de flesta mycket tradtitionella, i vitt respektive svart, samt mindre uppenbara utställare som troligen sålde saker såsom bröllopsresor och fotograftjänster. Turligt nog för mig som fortfarande inte köpt något minnsekort till min kamera fanns där inte speciellt mycket intressant nog att fotografera, men jag kunde dock inte låta bli att föreviga barnbruden (med kavaljer) i trappan.
 Très bizarre.

Något annat som fastnade på min nya fabulösa rosa kamera var ett åldersmässigt mer lämpligt brud(?)par i en annan trappa. Den utställare som anordnade korsettvisningen ansåg att mässan var alldeles för heteronormativ, och ställde i protest upp sina dockor så här:
image128
Frågan är hur många av besökarna som lade märke till det, um, subversiva i arrangemanget, och inte bara antog att dockorna var far och son eller bara väldigt goda vänner. Eller fiskarpolare.

I själva den lillakorsettvisningen ingick många fina kreationer (signerade teaterelever från Tillskärarakademin). Jag själv (och senare min syster) bar en silvrig empire-korsett. Det var en intressant upplevelse, som för övrigt övertygade mig om att lägga eventuella drag king-planer på hyllan, då jag insåg att det kan göra ont att trycka in även en så gott som ickeexisterande byst. Här är en bild, och jag såg som vanligt hemsk, och - trots korsetten - inte speciellt smal ut.
image129
Här kan ni även se min avsevärt mer extetiskt tilltalande syster iklädd samma plagg.

Och till sist voilà några av de mer lyckade bilder jag lyckades ta (med mitt kameraminne på ca 15 foton) under själva visningen igår.
   

Kommentarer
Postat av: frida h

att förtränga hennes namn låter typ som en väldigt bra idé:)

Postat av: Lisa

Förträngning har alltid varit min favorit bland försvarsmekanismer. :)

2008-02-11 @ 22:52:51
URL: http://divahisterya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback