If I were a drag queen my name would be... Diva Histerya.

Jag blev så inspirerad av Project Runway (som alltid), så igår beslutade jag att göra en hatt. Med tyg överblivet från diverse projekt, hårdpapp från mappar och ritblock, stenlim från när jag gjorde minimosaik och en bit juldekoration från IKEA. Man tager vad man haver liksom, och ibland kan brist på färdigheter vara ganska befriande, då det gör att det känns helt ok att tejpa ihop en huvudbonad av rester.

Vad gäller bildserien var tanken därbakom litet "Madwoman in the attic på vift", typ. Och nej, jag lever inte i förnekelse vad
gäller min nya frisyr. Jag drabbades bara av ett sådant perukavund när jag såg drag queenarna (...) i PR. Någon gång ska jag köpa en ny peruk där allt plastigt hår inte har trasslat ihop sig i en klump.



Kommentarer
Postat av: Raine

kan du inte göra en tutorial på hur man gör hattar? skulle vara jättekul! ska du ha en korthårig peruk eller långhårig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback