Säljchock! aka A tranny mess, and not in a good way.

image171
Intet ont anandes satte jag mig med en kopp te och en pgaillchoklad vid datorn för att återigen ge mig i kast med min engelskauppsats, och beslutade att det inte skulle göra någon störra skada att först titta in på en av mina favoritbloggar, Project Rungay. Så döm om min chock när deras senaste inlägg handlar om den för mig okända nyheten att Project Runway kommer att gå - från Bravo, mon amour - till Lifetime.

   Ägaren till programmet, the Weinstein Company, ska under mystiska omständigheter ha sålt rättigheterna till succéserien till Lifetime, och Bravos moderbolag NBC stämmer nu Weinstein för att det hela inte ska ha gått rätt till.

   Bravo kommer fortfarande att få visa sin femte säsong, som de i skrivande stund är på casting-turné för, och denna kommer att visas senare i år. Kort efter kommer Lifetimes PR 6, vilket innebär att det (på gott och ont) under ett år kommer att visas hela tre säsonger av programmet.

   Det väsentliga är hur som helst Bravo, människorna som skapade PR och gjorde det till det fenomen det är idag, och som även ligger bakom program såsom Top Chef, Work Out, The Real Housewives of O.C, Celebrity Poker Showdown osv inte längre kommer att göra Project Runway. Och hur blir det med juryn, kommer den vara densamma?


Så här kommenterar Andy Cohen, kändis-senior vice president of production & programming för Bravo, kommenterade idag nyheten i sin blogg så här:


"There's not much I can say except that all of us at Bravo poured our hearts and souls into the show and we love it dearly."

Nu, låt oss ta en promenad längs minnesvägen, som de säger på engelska, och minnas det vackra (och mindre vackra) stunder Bravo hittills har gett oss...



image167

image168

image169

image170

I have to pull myself together och på något vis koncentrera mig på viktorianskt mode istället.
Men för att sammanfatta det hela... oh my.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback