Nous déambulerons dans les rues de Paris...

Igår kunde ha varit bättre. Jag skolkade från japanskan för att hinna sy min baddräkt, men lyckades dock med bragden att stänga en dörr på min egen (vänster-)tumme, vilket gjorde att min fingerfärdighet gick ned a couple of notches. Hela upplevelsen var mycket surrealistisk: jag stänger dörren (har uppenbarligen vänsterhanden på dörrkarmen), inser att jag sitter fast, tänker "hm... jag har visst stängt dörren på tummen... tänka sig... jag kanske borde öpnna den?", och först när jag väl kommit loss infann sig paniken ("Ohmygoddess jag kommer tappa tummen!!!!)
   Nu ser fingret ifråga extremt massakrerat ut, så högst upp på min shoppinglista står ett par eleganta inomhushandskar - särskilt om nageln ramlar av, då får jag snällt förvandlas till värsta Maud Lilly (inte mig emot) och bära handskar konstant.

Imorgon bär det hursomhelst av till Paris med familjen, för besök på
Ethical Fashion Show och underhållning i form av den nya musikalen Panique à bord.

Förresten: gissa hur tacksam jag är nu att jag "tvingades" läsa Doris Lessings The grass is singing för enegelska C-kursen? Och tack och lov, liksom, att jag var ambitiös och läste ut den förra veckan. (Att jag sedan inte direkt fattade poängen med den är en annan sak.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback