Marija med hjärtat i handen

Till min gigantiska förvåning (nästintill chock) fann jag just, i en låda, det CSN-kort som jag sedan ett halvår tillbaka varit övertygad om att  jag hade råkat elda upp. Ja, råkat, jag lovar att det inte var någon markering av något slag - jag skulel elda upp en massa papper och trodde att det språlöst försvunna kortet hamnat i elden även det.

Annars nhar jag varit extremt kreativ idag, och skapat en nåldyna med burk av gammalt tekoppstyg, spets, en glasburk, symaskin, spik och hammare. För att så fylla upp själva dynan lite elegant krävdes någon form av vadd eller dylikt... vilket jag förstås saknade. Så, beslutad att finna något användbart rotade jag igenom den korg med gamla sjaskiga "utklädningskläder" som står på vinden. Och vad hittade jag där, om inte en stor, vulgär Musse Pigg-handske av okänt ursprung. I sann maffia-anda kunde jag sedan klippa av ett av de groteska handskarna på handsken och ta ut den vadd som låg däri. Man tager vad man haver, indeed.

Igår satt jag och såg på hela Amigo på SVT för att inte missa Marija Serifovic när hon sjöng efter programmet. Det var dock värt det för att få se Marija omgiven av en massa barn med hjärtan i händerna. A-do-ra-ble. Och jag får erkänna att den superregisserade Amigo-publiken imponerade på mig.

Sedan såg jag Dirty Dancing för första gången, och om någon del av mig tidigare varit kritisk, försvann alla sådana tendenser efter, låt oss säga, de första 30 sekunderna. Jag älskade den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback