Don't bore Nina with construction details.

Angående Kristian Luuk som kommentator... Kom tillbaka, Pekka, allt är förlåtet (eller kanske inte förlåtet, men jag kan försöka förtränga tidigare felsteg)! Jag vill definitivt inte ha en kommentator som inte bara pratar och är alltmänt irriterande, men dessutom sitter och tutar med någon barntuta under låtarna ("för annars kunde man glömma bort kommentatorn och tro att tävlingen handlade om artisterna?" is that it?).

Anyways, har jag idag sytt, eller färdighställt, en kjol av tygrester som tyvärr bara är snygg bakifrån. Den är gjord helt på känn, vilket inte är så bra om man som jag saknar känsla för dylikt. Till slut gav jag upp att försöka forma kjolen med sömmar här och var så att den skulle passa och satte i ett resårband (istället för den tänkta dragkedjan som var för lång). Très tacky. Fast baksidan, som sagt, är snygg. Den har veck som är "fastsydda" till ungefär nedanför stussen, och sedan böljar ut lite elegant... dock tänker jag inte sticka under stol med det faktum att vecken från början var tänkta att gå runt hela kjolen, men att tyget när jag kommit halvvägs inte räckte. Praktisk matematik har aldrig varit min starka sida.


Kommentarer
Postat av: frida

vilken föreställning? två eller fem?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback