This is what a feminist looks like.

Glad internationell kvinnodag allihopa!

Själv firade jag den genom att, när jag kom hem från skolan (där man valt att tiga ihjäl snarare än uppmärksamma den), dricka kaffe, äta feta onyttigheter och se på The Nanny. Eller, ahem, det gör jag ju i och för sig så gott som varje dag. Men jag har rosa kläder på mig, det kanske räknas? För att hylla den kvinnliga stereotypen, eller. inte stereotypen i sig men vad den (färgmässigt) innebär. Förstås.

I går var jag hursomhelst och såg Maud Lindström spela med sitt  superba band Nåt För Alla (trummisen var bedårande) i Nordstan, av alla ställen. Fabulous. Och feministiskt.

While there's so miuch I want to say, har jag två prov imorgon som jag istället borde studera inför. Bland annat franskaprov, och på tal om det kan jag inte låta bli att nämna... Qu'est-ce qui se passe? Les Fatals Picards till ESC? Vad tänkte de? Vad kommer Europa att tänka? Les Fatals Picards har säkert sina bra sidor, men  vad i hela världen ser någon över huvud taget i låten?
Moi, je ne comprends rien. Vad är det som är så himla roligt? Fake accent = inte underhållande i sig.


Auf wiedersehen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback