Oh my.

"It's better in life to choose your own labels than eschew them. I mean, really-- do you think that just because you "don't like labels" they'll go away? Think of them as something that line today's clothes that define and dress the who of the you of the moment. " (- Clint Catalyst)

Min mor är från och med idag i New York för att gå en tre veckor lång kurs i drapering (låter inte ordet glamouröst? Mme Vionnet?) å Tillskärarakademins vägnar. Mina förhoppningar är att hon ska råka springa in i teamet som filmar den nya säsongen av Project Runway, vore inte det spännande?

Anyways, på något sätt har jag lyckats ta mig igenom dagen utan att ens tänka något negativt (förutom möjligen ohmygodglobaluppvärmninghjälp!!!) om vädret och temperaturen på trettio grader. Dock skulle detta kunna vara svagt relaterat till det faktum att jag spenderat större delen av min tid inomhus, bakandes, tittandes på Fab 5 och Martha och pysslandes med min blivande nya underkjol.

Medans jag sydde lyssnade jag på radio (P3 Star, bland annat) och måste säga att jag aldrig härt en artist säga att hans album suger med lika god inlevelse som Enrique Iglesias. Och ärligt tralat, det är inte som om jag ogillar honom eller hans musik eller något.
The cuteness

Inte som Mika: om jag hör ett (lov)ord till om honom blir jag - möjligen inte galen, men - åtminstone väldigt irriterad. Överreklamerad, anyone? Och mind you, jag ogillade honom innan bloggarna på AfterElton började tröttna på hans "etiketter är så tråååkiga"-fasoner. Även om jag håller med dem till punkt & pricka, det som gjorde honom mindre intressant i mina ögon, mindre djupt kanske, att han såg så sjaskig ut i Grace Kelly-videon.) Människor som ofärtjänt kallar saker för "boring" påminner mig om den franska killen som bodde hos mig en vecka i våras; han sade hela tiden att "it's really boring" om allt möjligt... Det var irriterande när han gjorde det (även om jag då kunde försöka skylla det på språkskillnader), och det är lika irriterande när Mika gör det.

... För övrigt cyklade jag och min syster i eftermiddags till närmsta bensinmack och hyrde en film; A Tale of Two Sisters. Jag fattade nada, och erkänner det villigt. Om någon känner för att förklara storyn, vore det högst välkommet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback