Separerade vid födseln II & Jay Brannan

Först och främst är jag emot idén med att kindpussa folk man inbte känner. Hallå, liksom, ever heard of personal space? Vad jag dessutom lagt märke till är att franska pojkar tenderar att inte pussa varandra, utan endast änvända sig av detta hälsnings-tillvägagångssätt när det är tjejer inblandade. Varandra tar de istället i hand, generellt sett.
Vilket leder mig till punkt nummer två bland mina klagomål: hallå, liksom, stop treating me like a girl.

Bloody straight-acting country.


På tal om straight-acting fransmän, så tror jag att Jérôme Pradon, sedan han började jobba med Lord of the Rings-musikalen, håller på att förvandlas till Eirikur Hauksson.
Kom inte påstå att du inte kan se den slående likheten.
image18


Tack goda gudinna då - nu när Jérôme gått och blvit machokrigare - att Jay Brannan finns att ta över titeln som Mest Bedårande Varelse Någonsin för nästa generation, och att han gör det så galant på sitt alldeles egna topless singersongwriter-vis.
Jay Brannan är min nye husgud, tillsammans med Jason Mraz. Jag behöver skaffa mig ett kontokort och ett itunes-konto så att jag kan inhandla Jays EP.


(...voilà...promotion!)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Va? Inhandla? Köpa musik?! Det var det dummaste jag har hört på länge. Här lever vi på "the wild side" Ladda ner musiken vettjá!

Postat av: Lisa

Men det är ju så svårt att hitta! Det är mycket lättare att bara leta upp det på Itunes. Och medans jag generellt sett inte brukar oroa mig speciellt mycket över artisters ekonomiska situation tror jag faktiskt att just Jay Brannan skulle kunna behöva lite extra inkomster.

Det finns förresten en film som heter "The Wild Side" och har ett superbt soundtrack.

2007-04-21 @ 18:52:07
URL: http://divahisterya.blogg.se/
Postat av: //SoP

Haha ja--NU ser jag ju! Tack för du fick mig att hitta till din blogg! Och Eirikur har jag gillat sen jag såg honom första gången i en sån där schlagergenomgång, men jag måste erkänna att jag inte hört honom sjunga förut.

2007-04-23 @ 02:42:06
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: Lisa

Eller hur!
Jag var ju förstås överförtjust över att hitta någon annan som nämnde Jérôme i sin blogg!
Ja, före årets esc hade jag också bara sett Eirikur prata om musik, snarare än skapa sådan. Äntligen, liksom.

2007-04-23 @ 21:59:42
URL: http://divahisterya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback